Beneficii CRM: Cum își cresc firmele din România vânzările și își îmbunătățesc satisfacția clienților folosind sistemele CRM

Programele soft de afaceri de tip CRM (Customer Relationship Management) sunt utilizate de firmele din România pentru extinderea vânzărilor, creșterea productivității consultanților de vânzări, protejarea informațiilor confidențiale despre clienți și pentru eficiența campaniilor de marketing.

Din proiectele noastre de aplicații CRM livrate firmelor din România, am extras mai jos cele mai importante beneficii CRM, obținute prin implementarea programului. Am organizat aceste beneficii CRM pe categorii și departamente, astfel:

Beneficii CRM pentru Vânzări

  • Crești vânzările firmei prin simplu fapt că, folosind un CRM, nu îți mai scapă nicio oportunitate de a vinde. Dacă informațiile despre leaduri sunt în CRM, va exista și o alertă care să-ți atragă atenția când trebuie efectuat acel task important referitor la un lead sau un prospect.
  • Creezi un proces structural și bine organizat de vânzare. În programul CRM, folosești stadiile fluxului de vânzare și construiești un flux clar definit pentru alocarea prospecțiilor în aceste stadii, pe flux.

Beneficii CRM pentru Consultanții de Vânzări

  • Principalul beneficiu obținut din CRM de către consultanții de vânzări este productivitatea ridicată. Consultanții de vânzări își organizează taskurile cu ajutorul calendarului din CRM, din care află întotdeauna ce au de făcut.
  • Mediu de lucru corect în vânzări, în care este bine definit cine – de ce client se ocupă, iar clienții sunt organizați de portofolii.
  • Acces pe loc la toate informațiile cheie despre clienți: istoric discuții, contracte, relație comercială. Pentru clienții din portofoliul propriu, orice consultant are acces la toate informațiile relevante, utile în activitatea de vânzări.
Programele CRM - Customer Relationship Management - aduc beneficii in departamentele de Vanzari, Marketing si Client Service

Beneficii CRM pentru Marketing

  • Foarte bună comunicare cu echipa de vânzări, cu ajutorul programului CRM. Obțineți vizibilitate despre evoluția leadurilor generate, adică ce s-a întâmplat cu ele după ce au fost predate către departamentul de vânzări.
  • Campanii de marketing – create, lansate, realizate și urmărite din programul CRM.
  • Extragerea informațiilor valoroase despre: clienți, modul de achiziție și utilizarea produselor – aceste informații foarte importante pentru îmbunătățirea continuă a campaniilor de marketing ale firmei sunt disponibile în CRM.

Beneficii CRM pentru Directorul General

  • Creează obiective de vânzări pentru consultanți, cantitative și calitative și urmăresc în CRM îndeplinirea lor.
  • Rapoarte și analize de performanță pentru evaluarea persoanelor și a echipelor ce se ocupă de vânzări.
  • Baza mare de date de clienți, posibil clienți, prospecți, precum și corespondența purtată cu aceștia este în CRM, nu în agenda consultanților de vânzări. Dacă un consultant de vânzări pleacă din companie, informațiile rămân în companie nu dispar și ele .

Beneficii CRM pentru Directorul de Vânzări

  • Își organizează echipa de vânzări: planificarea activităților, oferte, vizite, leaduri.
  • Gestiunea documentelor de marketing și vânzări. Prezentările pentru clienți sunt administrate în CRM, astfel încât consultanții de vânzări să aibă acces la aceeași versiune de documente.
  • Controlează direcția în care se îndreaptă departamentul de vânzări și planifică vânzările ulterioare în CRM. Cu ajutorul funcțiilor de tip ”pâlnie” – ”funnel” de vânzări, au o vizibilitate precisă asupra vânzărilor din perioada următoare.
Beneficiile CRM pentru manageri sunt explicate cu acest print screen -rapoarte de vânzări pentru control
Cu ajutorul rapoartelor de vânzări, vei obține vizibilitate maximă asupra muncii consultanților de vânzări

Beneficii CRM pentru Client Service

  • Comunicarea cu clienții care apelează la departamentul de client service se desfășoară prin intermediul aplicației CRM. Astfel, departamentul păstrează un istoric pe client al tuturor solicitărilor anterioare de suport.
  • Construirea unei “ biblioteci de informați“ – răspunsuri adunate de-a lungul timpului la cele mai frecvente întrebări ale clienților.
  • Controlul timpului în care se răspunde cererilor clienților, pentru creșterea satisfacției acestora.

Beneficii CRM pentru Comunicarea cu Clienții

  • Comunicarea prin e-mail cu clienții se desfășoară prin intermediul aplicației CRM. Toate e-mail urile trimise sau primite de la clienți, cu tot cu atașamente, se păstrează în istoricul fiecărui client în parte.
  • Răspunsuri predefinite, ușor de utilizat, la cele mai frecvente solicitări ale celor interesați de serviciile și produsele tale.
  • Aplicația de mobil CRM îți oferă mobilitate în activitatea de vânzări. Oriunde ar fi oamenii tăi de vânzări, ei accesează informațiile cheie în activitatea lor folosind telefonul mobil.

Beneficii CRM pentru eCommerce

  • Platformele de eCommerce (Magento, Presta Shop, Woocommerce etc.) îți oferă doar rapoarte de vânzări pe clienți. Adică poți vedea ce a comandat fiecare client în parte, ce preferințe are. Dar pentru a avea o evidență a discuțiilor cu clienții, vei avea nevoie de un program CRM integrat cu platforma de eCommerce.

Costul și durata unui proiect de implementare CRM

Toate aceste beneficii CRM menționate mai sus vin împreună cu un cost. Atât un cost financiar pentru licențe și servicii de personalizare și customizare, cat și un cost intern în firmă dat de efortul de a învăța un sistem nou, de a crea proceduri de lucru și de a le aplica. Pentru explicarea elementelor de cost, poți accesa următorul link: cat costă un CRM.

Vrei să afli ce beneficii ar aduce un program CRM în firma ta? Te invit să ne contactezi:

Prin beneficiile CRM, acest program este recomandat de 96% din utilizatori
Publicitate

8 gânduri despre „Beneficii CRM: Cum își cresc firmele din România vânzările și își îmbunătățesc satisfacția clienților folosind sistemele CRM

    1. Toate firmele din România au nevoie de programe CRM, cu excepția celor care nu au activitate de vânzări și de relații clienți. Da aceste firme nu au nevoie de CRM, dar sunt foarte puține. Mă gândesc de exemplu la o firmă care are un singur client căruia îi oferă aceleași produse și servicii lună de lună, ca un subcontractor.

      Apreciază

  1. Noi dorim să implementăm un CRM în domeniul serviciilor de proiectare și arhitectură. Ce program CRM cu aplicație de mobil (Android) și cu chat între vânzători aveți?

    Apreciază

    1. Platforma CRMIȘTII este formată dintr-o echipă de consultanți CRM cu experiență în selectarea, configurarea, implementarea, training-ul și întreținerea aplicațiilor de tip CRM. Fiecare, am participat la zeci de proiecte CRM de-a lungul timpului, atât din partea furnizorului cât și din partea clientului. Recomandăm clienților diverse soluții, de la cele freemium la soluții CRM de zeci de mii de euro. Pentru o companie de servicii în domeniul proiectare și arhitectură probabil că una din soluțiile expuse aici s-ar potrivi foarte bine: https://crmistii.com/2019/10/04/crm-romania-gasesti-solutia-potrivita-afacerii-tale/

      Te invit să ne contactezi la contact@crmistii.com să discutăm mai multe detalii.

      Apreciază

  2. Ma ocup de vanzari la o firma de traduceri din Bucuresti. Ne adresam in special firmelor dar si celor cu proiecte mari. Tu ce crezi, se merita sa ne batem capul cu implementarea unui CRM? Tu ne poti ajuta cu un proiect CRM?

    Apreciază

    1. Da, la o companie cum este cea pe care o reprezinți, aveți nevoie de CRM pentru vânzări, marketing și service clienți. În toate cele trei zone se potrivește. Recomand o soluție cloud, dar avem nevoie de mai multe informații despre cerințe.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s