CRM online pentru performanța ridicată a echipei de vânzări

Aplicațiile din clasa soluțiilor software CRM, Customer Relationship Management, au toate caracteristicile pentru a funcționa online, prin Internet. Consultanții de vânzări, cărora li se adresează aceste soluții, își desfășoară o mare parte din activitate pe teren. Astfel, ei au nevoie de soluții mobile, ușor de accesat de oriunde ar fi. Soluțiile CRM online sunt accesate în siguranță, pentru a citi informații și pentru a raporta activitățile de vânzări. Se adresează unor oameni cu mobilitate ridicată, mereu în mișcare.

În evaluarea aplicațiilor software de business, softurile CRM au fost printre primele ce au beneficiat de variante online. Tradițional, programele software de afaceri se instalează pe stațiile de lucru ale angajaților și funcționează atât online cât și offline. Grație mobilității forței de vânzări, aplicațiile din clasa de soluții CRM au fost printre primele cu funcționare online.

În acest moment, sunt disponibile pe piața CRM din România atât aplicații CRM online, accesate prin browser, cât și aplicații CRM offline, ce se instalează pe PC-uri sau laptopuri.

Avantajele implementării unui CRM online

Prin utilizarea sistemului CRM online, angajați din vânzări câștigă productivitate. Fără să trebuiască să mai vină la sediul companiei, ei își raportează întâlnirile și discuțiile cu clienții în programul CRM implementare și accesează date relevante pentru succesul vânzării.

Tehnologia software disponibilă acum permite crearea unor funcționalități CRM avansate, disponibile în varianta online, prin browser.

CRM online raport de activitati lunare

Cum alegi cel mai bun CRM online

Cea mai populară soluție CRM la nivel mondial, Salesforce, este cea care a trasat direcția de funcționare online a CRM-urilor. Conceptul introdus de Salesforce pe piața soluțiilor CRM este cel de SaaS – Sofwtare as a Service. Utilizatorii Salesforce primesc accesul la soluția CRM online, accesată prin browser sau prin aplicația dedicată de mobil și folosesc programul ca pe un serviciu. La fel și soluțiile CRM furnizate pe model ”freemium” (freemeium CRM = aplicație ce poate fi utilizată gratuit, cu funcționalități limitate, dar include și o variantă pe bani, cu funcționalități extinse). Aceste programe de tip freemium CRM, cum ar fi Hubspot sau Freshsales funcționează online, prin browser de Internet sau prin aplicații de mobil.

Administrarea listei de contacte in CRM online

Funcționalități cheie ale sistemului CRM online

  • Gestiunea unitară a tuturor bazelor de date de contacte, leaduri, clienți, discuții, vânzări, cereri de suport sau campanii de marketing.
  • Posibilitatea de a implementa fluxuri și proceduri de vânzări controlabile, cu ajutorul căror să-ți îndeplinești obiectivele de vânzări.
  • Forecast de vânzări extrase din aplicație, pe baza cărora să iei decizii de vânzări.
  • Mod profesionist de abordare a vânzărilor, ceea ce conduce la creșterea numărului de leaduri închise cu succes, a valorii vânzărilor și a contractelor.
CRM online raport pipeline, palnie de vanzari

CRM online – beneficii cheie

  • Creșterea vânzărilor prin creșterea productivității oamenilor de vânzări.
  • Eliminarea riscului de a pierde informații cheie despre clienți și despre relația cu aceștia. Eliminarea riscului ca un consultant de vânzări să uite că are de efectuat o acțiune de vânzări la un client.
  • Utilizarea unui mod de lucru colaborativ în cadrul echipei de vânzări și suport clienți. Toate departamentele lucrează într-o singură aplicație online, pe întreg fluxul de relații cu clienții.
  • Rapoarte și analize de vânzări disponibile online.
  • Acces rapid de oriunde, ceea ce oferă mobilitate maximă utilizatorilor. Orice agent de vânzări are acces la toate informațiile de vânzare alocate lui, de oriunde s-ar afla.
  • Controlul tuturor leadurilor și viziune asupra inițiativelor de vânzări deschise.
  • Vizibilitate 360 grade asupra clienților: de la primele solicitări, activitate pe Facebook și LinkedIn, cereri, întrebări, discuții de vânzare, achiziții și discuții post achiziții.

CRM online – integrări pentru succesul vânzărilor

Grație funcționării online, sistemele CRM se integrează cu mai multe tipuri de aplicații de business utilizate în departamentele de vânzări, marketing și client service. Printre cele mai frecvente aplicații integrate cu CRM se numără:

  • Aplicații de email marketing, pentru trimiterea newsletterelor către adresele de email înregistrate în CRM.
  • Aplicații de comunicare prin email cu clienții.
  • Aplicații de trimis SMS-uri.
  • Rețele de social media, din care programele CRM culeg informații privind activitatea socială a clienților.
  • Cu formularele de contact de pe website, pentru a capta automat cererile primite online.
CRM online - crearea unui deal

Important: la ce să te aștepți când utilizezi un CRM online

La toate punctele unei analize de tip CRM online vs. CRM offline pentru afacerea mea, argumentele sunt în favoarea alegerii unei aplicații CRM online. Sunt foarte puține domenii de activitate în care o aplicație de tip CRM online să nu fie destul de sigură: banking, industria de apărare sau domeniul nuclear. În rest, sistemele de securitate ale aplicațiilor CRM online sunt mai mult decât suficiente pentru orice afacere din România și din lume.

Fiind accesibile online prin browser, programele CRM necesită mai multe atenție pe partea de securitate. Nimeni nu vrea să riște ca utilizatori neautorizați să se conecteze de la distanță la baza de date și să descarce informații confidențiale. De aceea este nevoie de un control foarte bun al utilizatorilor, al accesării informației – pentru a reduce riscul furtului de date.

Trebuie să ții cont că oamenii vor avea nevoie de Internet în utilizarea aplicației CRM online, dar în momentul de față toată lumea are Internet, nu mai este o problemă accesul la net.

Îți dorești să începi un proiect CRM online pentru afacerea ta și ai nevoie de ajutor? Vrei sprijin în luarea unei decizii? Te invităm să completezi formularul de contact de mai jos sau să ne scrii în zona de comentarii.

Un gând despre „CRM online pentru performanța ridicată a echipei de vânzări

  1. Eu îmi înfințez o firma și vreau sa știu daca imi trebuie un soft crm online? Daca da ce program crm sa folosesc? Sau cand sa cumpar un astfel de progam?

    Apreciază

Lasă un comentariu